:: [ The | Pieces ] ::

States Of Love And Trust






My Photo
Name:
Location: Kuantan, Pahang, Malaysia
   





05 May 2011

semua tentang kita

Sejak kecil aku belajar untuk hidup dengan cara sendiri. Mungkin cara aku silap. Mungkin jalan aku salah. Mungkin langkah aku tidak cukup gah. Tapi tak apalah. Sebab aku percaya bahawa aku bukan cukup lemah untuk rasa mengalah.

Sejak kecil aku belajar untuk jadi seorang yang tidak mudah berputus asa. Aku jadi seorang yang degil, keras hati dan keras kepala. Aku akan terus cuba selama mana hati aku ingin mencuba. Even aku sedar bahawa peluang aku begitu hampir dengan tiada.

Sejak kecil aku belajar tentang kompromi dan timbangrasa. Belajar memahami dan berkongsi rasa. Belajar mengerti tentang sebab dan akibat sesuatu perkara. Belajar untuk menjaga hati sendiri walaupun sedar bahawa aku bukanlah penyabar orangnya.

Dan sejak kecil aku belajar tentang takdir dan hukum karma. Tentang Qada' dan Qadar Yang Maha Esa. Aku belajar bahawa kita hanya merancang dan Allah menentukan segalanya. Aku belajar bahawa kita perlu mencuba tapi tak semestinya kita sentiasa berjaya.

Well said, kita belajar untuk faham dan kita belajar untuk terima. Kita cuba perbaiki sebuah naskah cerita purba. Dari mana untuk bermula memang menjadi pokok utama. Tapi apa yang lebih penting adalah bagaimana untuk kita mengakhirinya.

Pak Ramli selalu cakap, kebahagian yang sebenar datang daripada memberi, bukan menerima. So aku harap aku dapat memberi yang terbaik untuk semua..

0 Comments:

Post a Comment

a

<< Home