:: [ The | Pieces ] ::

States Of Love And Trust






My Photo
Name:
Location: Kuantan, Pahang, Malaysia
   





15 April 2011

seikai

Sebenarnya dunia politik ialah dunia yang aku tak suka. To make it clear, dunia yang paling sekali sungguh amat terlalu sangat aku tak suka. Walaupun aku pernah konon-konon berdebat dengan Encik Jamak berhubung isu-isu semasa, tapi hakikatnya rasa suka tu sedikitpun tak pernah ada.

Sorry to say kepada pihak pembangkang dan pihak pembela. Pada aku dunia politik ni sangat kotor dan penuh cela. Aku lihat, aku baca, secara tak langsung tahu la jugak apa yang berlaku di sini dan di sana. Bukan setakat baca Berita Harian dan Metro semata-mata. Tapi Harakah dan Suara Keadilan pun aku baca bersama.

Kebiasaannya, kebiasaannya aku cuma baca sekadar "baca". Yang sini fitnah di sana. Yang di sana pulak memutarkan fakta. Yang di sini guna pengaruh kuasa. Yang di sana cakap kosong belaka. At the end, aku cuma baca tanpa letak rasa percaya. Lantak pi la. Terpulang masing-masing nak buat macam mana.

Cuma sebagai manusia biasa, aku harap sangat agar media elektronik tak terrrrrrlalu memihak pada kompenen-komponen utama. Terlalu ketara. Terlalu jelas dan terlalu nyata. Menimbulkan rasa meluat dan bosan yang tidak terkira. Menghadirkan rasa menyampah dan marah yang tidak terhingga.

Bila persidangan parti utama, SETIAP HARI hampir 30minit FOKUS pada persidangan SAHAJA. Bila Pilihanraya Sarawak bermula, disediakan pula slot khusus menggambarkan yang parti itu adalah pihak pembela. Dicanangkan serata dunia untuk memburukkan pihak lawannya.

HABIS TU KAMI NI TAK PERLU TENGOK BERITA? ATE NYE KROJE TEMAN NAK TENGOK MIKE SAHAJA?

Kalau ini la yang digambarkan sebagai "adil dan saksama" dalam sistem pemerintahan Malaysia, aku rela untuk terus jadi orang jawa yang tak pernah reti cakap bahasa jawa.

Assalamualaikum dan sekian sahaja.

0 Comments:

Post a Comment

a

<< Home